Oznake

, , , , ,

Dvije stvari su se za vikend dogodile koje su od ekstremno značajne važnosti i vrijednosti. Prva, pojela sam deset ćevapa sa sve lepinjom i lukom (to mi je, inače, najdražio dio cijelog tog jela), a ja inače nisam ljubitelj ćevapa i za vrijeme prvog posjeta Sarajevu uopće ih tamo nisam ni jela. Druga, pila sam pravu bosansku kavu/kafu/kahvu, kako godi ti bilo milo i drago. Bez mlijeka. U 27. I bila je fina. A nikad prije mi nije bila fina i rekla sam da ja to nikad neću piti. Počela. U 27. Lažem! Tri. Pila sam i pivo. Koje isto kao ne volim i ne pijem.

Da. Za vikend sam bila u drugom posjetu Sarajevu. Put do tamo je vrlo zanimljiva situacija koja traje vječno jer ima milijun kilometara cesta koje nisu autoceste i na kojima ne možeš voziti brzo, pa izađi-uđi na granici, pa onda uđeš u Bosnu, a šta prvo napraviš kad uđeš u Bosnu?! Čučneš. Ne, ovo nije loš vic, ovo je stvarnost. Ali lijepo je da smo ovaj put imali čak na izbor europski ili čučavski WC. Ali s obzirom na 90% žena u busu, koje se sve do jedne trebaju izredati u cca 15 minuta, izbora baš i nemaš i ideš u koji prvo stigneš na red. A prvo stigneš na red u čučavac. Ali je bar zabadava.

I nakon svih tih zanimljivih situacija i nezaboravnih avantura deset ćevapa sa sve lepinjom i lukom ti sjedne ko budali šamar. Jest da meni luk uvijek sjedne ko budali šamar. Uglavnom. Sarajevo je grad koji mi se, prije 4.5 godine, svidio na prvu. Zato sam se veselila i ovom drugom posjetu. I zato što u prvom posjetu nisam napravila dvije stvari koje bi trebao napraviti kad si u Sarajevu – jesti ćevape i posjetit džamiju. Ovaj put sam napravila i jedno i drugo. Između sam puno jela, malo pila, malo hodala i obilazila. Ali uglavnom jela.

Posjet Gazi Husrev-begovoj džamiji iliti Begovoj džamiji u samom srcu Baščaršije je možda nešto što me se najviše dojmilo. Iako nisam neki vjernik. U nešto vjerujem samo što još nisam odlučila u šta. Više me se dojmilo onako iz opće kulture. Jer nisam nikad bila. Ni prijateljica isto. Za cijenu jedne karte obje smo se izule, sve s čarapama s Mickey Mouseom, pokrile glavu i ušle na nekoliko minuta. Neki čudan osjećaj. Poštovanja. Prema tuđem. I spokoja. Znatiželjno smo sve pregledale, jer je toliko drugačije od našeg i izašle van.

Kasnije smo htjele ući u naše. Da obiđemo i vidimo. Njeno jedno, moje, ajmo reći, dva. Katolička crkva je bila zatvorena, a pravoslavna naplaćuje ulaz dvije marke samo za turiste. Navodno je to druga najveća pravoslava crkva na ovim prostorima, nakon Hrama Svetog Save u Beogradu. E sad, znam da je dvolično, ali nisam htjela platiti ulaz u nešto što smatram svojim. Iz principa. Ni dvije marke. Ne dam.

Meni se u Sarajevu sviđa to što se stari i novi dio nalaze jedan uz drugi, što iz kaldrme prelaziš na asfalt, što su ta dva dijela toliko drugačija, a tako dobro funkcioniraju jedan do drugog. Sviđa mi se što su sve četiri vjerske građevine u krugu jedna druge. I što onda dobiješ dojam da, iako je Sarajevo većinsko muslimansko, da je Sarajevo sve to. Sve te različite vjere i nacije.

Meni je sve što se nalazi uz Miljacku baš onako romantično lijepo. Onako romatično za nas neromantičare. Pogotovo mostovi. I to pogotovo most Festina lente iliti Požuri polako. Jer je baš za mene. Ovakvu nestprljivu. Sve bi. I sad bi. I odmah bi. Samo da ne moram čekat’ i biti stpljiva. Nikad nisam morala ne čekati i ne biti strpljiva. Dočekala sam. Ali jedva. I dok tako razmišljaš o smislu života pjevaš Dok Miljaaackaaa protičeee, ja ću te voljetiii jer si ne možeš pomoći.

Neću nabrajati sve ostale građevine i znamenitosti koje sam vidjela jer ti to Gugl može lijepo izlistati, a to je previše fakata koji se ne uklapaju u moj način pisanja.

Što se tiče jela i pića. Vjerojatno nije za one slabijeg želudca. Moj se dobro držao. Jer trebaš sve probati, a vremena je malo. Jer nakon ćevapa u ćevabčinici na Baščaršiji treba sjest na kavu/čaj. Nemoj bit’ ko moja pametna prijateljica i u sred Sarajeva naručit’ tursku kavu jer ne. To je bosanska kava. Čaj možeš naručiti turski. A i ne moraš. Od volje ti. Nakon toga treba otići na američke palačinke i limunadu u jedno divno malo mjesto uz Miljacku koje se zove Talks & Giggles. Znam da to nije tradicionalno bosansko, ali je divno. A nakon limunade šta ti bolje sjedne nego jedno sarajevsko tamno u Pivnici HS. I preživiš.

Drugi dan se u hotelu natamburaš za doručak. Onda ideš opet na bosansku kavu i baklavu koja ti nije dovoljno slatka sama po sebi pa onda uzmeš onu koja gore još ima i čokolade. Opće je poznato da nakon kave najbolje idu sir i kajmak pa odeš na sirnicu prelivenu kajmakom. Nakon toga odeš opet na kavu/sok i onda ideš kuć’, a prije toga popiješ tabletu protiv muke jer zlu ne trebalo. Sirnicu si naravno uzeo i za ponijeti jer treba nešto jesti i sutradan za ručak.

Kupiš sebi i kao nekim ljudima koji su ti dragi malo rahatluka, tucane bosanske kave, ne kupiš koju limenku sarajevskog jer zaboraviš i istim onim neautocestama se vratiš nazad. Usput čučneš na par mjesta jer kava, kajmak, pivo i limunada.

Sarajevo i ovaj put dobar domaćin. Vidjet ćemo se nekom prilikom opet.