London 2/6

Prošlo je više od šest mjeseci od naše londonske avanture, a ja još nisam lutaljkasto iznijela svoje utiske. Jedan od razloga je što mi je puno trebalo da ih saberem u glavi, drugi je što je u Londonu bilo toliko toga, a treći je, i najglavniji, ova Dalmatinka u meni. Nju kad fjaka uhvati… Ali evo ga sada. Sada nije ni skroz loš tajming jer već kad, još uvijek, ne možemo nigdje fizički otputovati, bar možemo otputovati u glavi. Vodim vas u London.

Mi smo u Londonu odsjeli u jednoj predivnoći zvanoj The Rookery. Hotel je uređen u pravo engleskom stilu i pravi je mali raj za ljubitelje takvog stila. Moja osoba vam je ljubitelj. Veliki. On je bio u raju. Moram priznati da sam ja ljubitelj modernijih stilova i da sam išla sa skepticizmom s obzirom na ono što sam vidjela na slikama. Ali. Isto tako moram priznati da sam, kad smo prvi puta ušli u sobu, ostala oduševljena. Posebno je. I drugačije. I baš je lijepo zaokružilo cijeli naš boravak u Londonu. Svaka soba zove se po nekoj poznatoj britanskoj povijesnoj osobi. Osoblje je neizmjerno ljubazno. Lokacija je super što je nama bilo dosta bitno. Može i s doručkom i bez njega. Da vam pravo kažem nama je jedna od najdražih londonska aktivnost bila na kraju dana doći u hotel i na, svaki dan novom, papiru, koji su nam ostavili u sobi, izabrati šta ćemo sutradan za doručak. Doručak koji nam donesu u sobu pa ga mi onda jedemo u krevetu. Ovu predivnoću smo i platili. Poprilično. Kovsetogpetrakajgana. Htjeli smo. Mogli smo. Jesmo.

Dan prvi
Budući da nam je prvi dan bio putan, u hotel smo stigli popodne. Smjestili smo se. Raspremili. Malo odmorili i krenuli, na moj veliki užas, spontano šetati oko hotela kako bismo našli nešto za jelo. Završili smo u pivnici BrewDog. Uređenje je baš lijepo. Hrana je jako fina. Šta ćeš drugo u pivnici piti nego ko nas dvoje sok (koji je bio jako fin!). Konobar iznimno ljubazan. Cijena nemamo pojam kakva je jer nam je to bio prvi dan i te funte nama ništa nisu išle. Tu nas je dočekalo i jedno iznenađenje na koje nismo bili spremni. Nije se moglo platiti gotovinom nego samo karticom. Što je problem za dvije osobe koje su nakupovale puno funata. Kasnije se ispostavilo da se ipak na većini mjesta može platiti i gotovinom i karticom. Mada mi se čini da preferiraju kartično plaćanje.

Najedeni do grada smo, opet na moj veliki užas (doći ćemo do trenutka kad ću se prestati užasavati), išli skroz spontanim putevima da dobijemo feeling gdje je otprilike šta. I tako vrlo spontano smo prolazili pored poznate katedrale sv. Pavla (St Paul’s Cathedral) u koju smo onda odlučili i ući. Ulaz je besplatan. Na ulazu nas je dočekalo nešto što će nas u Londonu vrlo često dočekivati – detaljan pregled torbi. Katedrala je predivna. I iznutra i izvana. Temzu smo prešli preko pješačkog Milenijskog mosta (Millenium Bridge). Ušli smo i u galeriju modernih umjetnosti Tate (Tate Modern), ali se nismo dugo zadržavali unutra budući da to baš i nije naš cup of tea. Ulaz je besplatan kao i za sve ostale nacionalne galerije i muzeje u Londonu. Prvi dan smo završili tamo gdje skoro svaki Balkanac završi kad ide van – na kavi u Starbucksu. Noćnom šetnjom smo se vratili do hotela. Bilo mi je nerealno nakon toliko godina biti na destinaciji o kojoj sam toliko maštala. I bolila me glava od lijeve strane. I ta vremenska razlika od jednog sata unatrag ko da je sedam!

Dan drugi
Drugi dan bio je po guštu knjiškog moljca u meni. I po guštu dva filmofila. Prije podne bilo je rezervirano za Harry Potter turu što podrazumijeva obilazak značajnih mjesta vezanih za ovu seriju knjiga i filmova, ali i obilazak ostalih londonskih znamenitosti koje se nađu na putu. Turu smo i rezervirali i platili online te smo svog vodiča sačekali na dogovorenom mjestu. U grupi nas je bilo desetak, a prije nego što smo krenuli na dvosatnu turu, sortirajući šešir nas je razvrstao u kuće. Razlog ovom razvrstavanju je kviz koji smo imali tijekom ture te tako skupljali bodove za svoju kuću. Prije odlaska u London moja osoba i ja smo nanovo pogledali sve Harry Potter filmove. Bili smo spremni za kviz. Svako u svojoj kući. Dvije vrlo natjecateljski nastrojene osobe.

Tura je bila odlična. Jako mi je drago da smo se za nju odlučili odmah drugi dan jer ne samo da smo čuli i vidjeli zanimljivosti i o knjigama i o filmovima o Harry Potteru, nego smo vidjeli i druge londonske znamenitosti i saznali nešto i o njima. Ja sam imala i svojih pet minuta slave. U jednom trenu nekoliko nas iz grupe trebalo je odglumiti kratku scenu iz filma. Ja sam bila zaposlenik Ministarstva magije kojeg zamađijaju i treba past u nesvijest što je više teorije nego praksa jer moja leđa i moje koljeno ne surađuju za padanje u nesvijest, ali, kao i svi veliki glumci, snašla sam se i improvizirala. Moja osoba je to sve snimala, ali mi je tu karijera odmah i propala jer znate kako to inženjeri/programeri/IT-evci kliknu nešta i sve obrišu. E tako je on to lijepo obrisao. Tura je završila na peronu 9 ¾ na željezničkoj stanici King’s Cross. Mi smo se na poznatom peronu htjeli slikati, ali nismo htjeli čekati poprilično dugačak red tako da se ipak nismo ni slikali. Ušli smo i u Harry Potter trgovinu koja se nalazi odmah pored perona, ali smo brzo iz nje i izašli bez da smo išta kupi jer je i tamo bila velika gužva.

Nakon ture bilo je vrijeme za ručak. Počela je padati kiša. Muško je gladno što znači da se mora jesti sada i odmah jer to će inače pravo od gladi crknut. To isto muško sve nešta spontano kako-ćemo-lako-ćemo pa onda grinta jer zamislite sad i odmah se u nepoznatom gradu ne može naći restoran u sekundi. Dok tražim na Google mapsu neki restoran u blizini pravim si mentalnu zabilješku u glavi da inače uvijek imam neku čokoladicu u torbi da poturim kad se opet bude moralo sada i odmah jesti. I sjetim se da mi je prijateljica rekla da i njeno muško kad je gladno mora jesti sad i odmah inače grinta, a isplanirao prije toga nije ništa jer Bože moj, spontano, pa mi je bilo malo lakše jer smo sve u ovome skupa. Nalazimo u blizini talijanski restoran Prezzo i odlazimo tamo. Prilično lijep restoran, oboje smo jeli Carbonaru koja je bila ukusna, a i cijena je za London bila čisto u redu.

Nakon ručka, vraćamo se putem kojim smo došli do restorana. Jer smo prošli pored mjesta na čiji sami natpis na ulazu knjiškom moljcu u meni zaigra srce, zasuze oči od sreće i onda udari u užičko kolo. British Library. Britanska knjižnica. Ulaz je besplatan. U same čitaonice se ne može ulaziti ako niste član, ali se može biti u holu, mogu se obići izložbe i posjetiti knjižare. U tom holu na samom ulazu nalaze se klupe, stolice i stolovi gdje ljudi ili čitaju ili tipkaju po laptopima. Može se pogledati izložba markica i izložba starih knjiga. U knjižarama ima knjiga različitih žanrova i iako meni inače sve knjige trebaju, bila sam karakter i nisam kupila ništa što se onda moralo nadoknaditi na aerodromu u povratku kući kad mi je moja osoba kupila knjigu. Kroz staklo vidjeli smo i beskrajne police s knjigama. Divota jedna.

Nakon toga otišli smo u šetnju ulicom Oxford. Shopping ulica u kojoj mi nismo ništa kupili niti čak ulazili u trgovine nego smo samo upijali atmosferu. A onda je bilo vrijeme za još jednu knjiškomoljsku poslasticu. Ja ne znam znate li vi šta se nalazi u ulici Baker na kućnom broju 221B, ali ja znam od jako davno. Ja sam veliki fan. Pročitala sam se sve što se dalo pročitati. I znala sam da ne želim ulaziti unutra, to mi nije toliko bitno, htjela sam se slikati ispred. Kad sam maštala da ću jednog dana ići u London, maštala sam da ću se slikati ispred kuće na adresi 221B Baker Street. Adresi detektiva Sherlocka Holmesa.

Vrlo uspješan knjiškomoljski drugi dan.

Dan treći u Londonu bio mi je najdraži, četvrti dan sam se u potpunosti prestala zgražati spontanosti koja me snašla na ovome putovanju. A četvrti dan sam i izgubila kišobran u trgovini kišobranima. No, o tome više sljedeći put.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )